Huqson Reclame & Marketingbureau

Als je op zoek bent naar een nieuwe website of zelfs een hele nieuwe huisstijl, ben je bij  Huqson Reclame & Marketingbureau uit Vaassen aan het juiste adres. Een jong reclamebureau, gestart in 2011. De hoofdactiviteit is webdesign, daarnaast verzorgt Huqson ook vormgeving, huisstijlontwikkeling, drukwerk, fotografie, hosting, bedrukken van bedrijfskleding en bestickeren van auto’s. Het complete huisstijl- en reclamepakket voor bedrijven dus. Een gesprek met de eigenaar.

Aan een project werken zes mensen met ieder hun eigen specialisme: “Iemand die het concept bedenkt, iemand die een website bouwt, een fotograaf, een tekstenschrijver en iemand die zorgt dat de website gebruiksvriendelijk wordt” aldus Fatih. Enthousiast laat hij er op volgen: ”En ikzelf doe de acquisitie. Daar heb ik eigenlijk voor geleerd en het is een heerlijk vak. Het is een kunst om een goede verkoper te zijn. Je moet ook durven adviseren om iets niet te doen. Niet alleen maar binnen willen halen.” Je staat er niet bij stil, maar de ontwikkeling van een website of nieuwe huisstijl neemt zo’n zes tot acht weken in beslag.  Daarna is het werk af en moet je dus een nieuwe klus hebben. Fatih: “Vandaar dat ik altijd op zoek ben naar nieuwe klanten”. 

Fatih zit net als Van Erkelens op het Eekterveld. Boven Autoschadebedrijf De Wilde, een duidelijk zichtbare locatie. Daardoor lopen er soms mensen spontaan binnen. Die zijn uiteraard van hartelijk welkom. Ook op social media is Fatih veel te vinden. “Als je naam vaak voorbij komt blijf je in het geheugen van mensen hangen. Als ze dan bijvoorbeeld een nieuwe website nodig hebben, denken ze als eerste aan jou”. En natuurlijk profiteert hij van mond-tot-mondreclame.

Fatih is in 2014 bij Van Erkelens terecht gekomen via Gerard de Wilde. Bij zijn vorige boekhouder ging niets digitaal, Gerard adviseerde toen om eens contact met Van Erkelens op te nemen, “want daar gaat alles digitaal”. Toen Fatih ook nog een stagiair van Van Erkelens sprak die hetzelfde zei, was het contact met Van Erkelens snel gelegd. “En het is natuurlijk fijn meegenomen dat jullie om de hoek zitten”, zegt Fatih. “Niet dat ik mijn administratie moet brengen of zo, want dat gaat allemaal digitaal”. Zijn ogen schitteren als hij het over Basecone heeft. “Wat werkt dàt geweldig, ik heb een Basecone-app, ik maak een foto van mijn factuur of bonnetje en klaar ben ik. De rest doet het systeem. In tien minuten doe ik mijn administratie, daar deed ik eerder wel twee uur over!” Het is duidelijk, Fatih heeft voor ons kantoor gekozen omdat we, zoals hijzelf zegt, “meegaan met de tijd”.

Wat betreft de toekomst heeft Fatih nog wel de nodige plannen. “Het doel was de eerste drie jaar naamsbekendheid creëren. Dat is al heel goed gelukt. Voor de komende jaren hebben we als doel gesteld een volwaardig reclamebureau binnen de regio te worden en ook landelijk te gaan opereren. Ik heb al wel klanten door het hele land, maar dat mogen er nog veel meer worden…”.

Ga
terug