Labberton Bloemenhuis

Wat past beter bij een zonovergoten lentedag dan bloemen? Dat doet gelijk denken aan Gerda Labberton van Labberton Bloemenhuis in Vaassen. Dit familiebedrijf is al 100 jaar een begrip in Vaassen. De overgrootvader van Gerda is het bedrijf begonnen en via haar grootvader en haar vader is het, nu alweer 25 jaar geleden, overgegaan op Gerda.

Gerda werkt het liefst met haar handen, maar om ondernemer te worden moesten er toch echt opleidingen gevolgd worden. “Ik had abs20150305_100856_resized (2)oluut geen talenknobbel, maar het Latijn dat ik voor de bloemen moest leren vormde geen probleem. Het is maar waar je interesse ligt”, vertelt Gerda lachend. “Mijn middenstandsdiploma was lastiger, maar ook dat heb ik gehaald, waarna ik het bedrijf van mijn vader kon overnemen”.

Bij Bloemenhuis Labberton kun je terecht voor een gewoon boeket of bloemstuk, maar ook voor gelegenheidswerk als bruidswerk en grafstukken. Bedrijven kunnen een abonnement afsluiten waarmee ze bijvoorbeeld elke week een vers bloemstuk ontvangen. Kortom, voor alles wat met bloemen te maken heeft kun je bij Gerda terecht.

Ook is Labberton lid van Fleurop, waardoor je via haar over de hele wereld bloemen kunt laten bezorgen. “Tegenwoordig kun je zelfs digitaal volgen waar je boeket is, ook de bloemisten gaan met hun tijd mee”, aldus Gerda.

In 2003 is Gerda bij Van Erkelens terecht gekomen omdat ze over haar vorige accountantskantoor niet tevreden was. “Ik houd absoluut niet van administratie en ik vind het fijn als iemand me daarbij begeleidt, zodat ik niet alles zelf hoef uit te zoeken. Bij van Erkelens denken ze met je mee, ze denken zelfs al vooruit. De lijnen zijn kort, het contact is heel persoonlijk en ik word altijd teruggebeld. Toen ik eens een belangrijke beslissing moest nemen, heeft Corné geholpen met de uitwerking. Waar ik hier en daar nog twijfelde zei hij: ‘Niet twijfelen, doorzetten’. Dat heb ik op zo’n moment net nodig”. 

In het verleden had Van Erkelens ook een tak Verzekeringen. “Ik had daar ook mijn verzekeringen ondergebracht”, vertelt Gerda. “Toen had ik één kantoor voor alle financiële zaken. Van verzekeraars komt zoveel post, soms weet ik er gewoon geen raad mee. Jolanda zocht uit waar echt wat mee moest gebeuren en kwam af en toe mijn ordners schonen. Zo min mogelijk administratieve rompslomp voor mij. Jammer dat ze de verzekeringen van de hand hebben gedaan”.

Ondanks dat Gerda niet van administratie houdt en niet zo thuis is in de digitale wereld, is ze toch overgestapt op digitaal boekhouden. “Alleen omdat de ‘helpdesk’ (Van Erkelens) altijd makkelijk bereikbaar is voor vragen hoor” geeft ze aan. ‘Anders was ik er niet aan begonnen. Maar door de goede begeleiding begin ik het nu toch echt te snappen en dan gaat het wel een stuk sneller dan met de hand boeken”.

Voor de toekomst kijkt ze niet te ver vooruit: ’Ik pas me aan aan de economie’. Voorlopig gaat ze door met wat ze liefste doet: de mooiste creaties maken van bloemen.

Ga
terug